"Futbolun 22 adamın topun peşinden koşması olduğunu düşünmenin, kemanın telden ve yaydan, Hamlet'in kağıt ve mürekkepten ibaret olduğunu söylemekten bir farkı yoktur." J. B. Priestley, The Good Companions, 1928

7 Ocak 2011 Cuma

Zihniyet


Milletimizin en büyük probemlerinden biridir abartmak, kendini herşeyin üstünde görmek. Mesela geçenlerde "Muhteşem Yüzyıl" adında bir dizi başladı. Kanuni dönemini anlatıyor, özellikle Hürrem Sultan ile olan aşkına değinilecek sanırım. Neymiş efendim padişahları şehvet düşkünü gösteriyormuş, harem genelev gibiymiş falan da filan. Harem dediğiniz şeyin sultana tahsil edilmiş, neyse bu cümlenin gerisini getirmeyeceğim. Hemen kendini üstün ırk zanneden zavalllılar, wikipedia da bile Kanuni'nin eşleri ve çocuklarının yazılı olduğu kısmı silmişler. Oktay Tiryakioğlu'ndan Yavuz'u okudum. tarihin en kanlı tahta çıkışıdır bana göre. Hasta olan kardeşi dışında 2 abisini öldürmüştür tahta çıkabilmek için. Abdülmecit'i okudum Hıfzı Topuz'dan. 36 yaşında ölmüştür Sultan. Geride onlarca çocuk ve eş bırakmıştır. Herşey toz pembe değil ne yazık ki. Bütün Kutsal Kitaplar ne der "Öldürmeyeceksin". Cihat uğruna bi derece katlanılacak bu durum, taht uğruna kardeş katliyle büyük bir soru doğurur belleklerde. Mesela ben de. Özellikle İslam Halifesi ünvanı taşıyorsanız. Kanuni'nin Hürrem Sultan'ın gazıyla oğlu Mustafa öldürteceğini de ekleyeyim. Mesela tarih derlerinde düşman olarak belletilen Sırpların Ankara Savaşı'nda, bütün şehzedeler er meydanından kaçmışken kanının son damlasına kadar savaşıp şehit olmalrından hiç bahsedilmez bilmem anlatabiliyor muyum??

Uğur'un bahsettiği Efes PİLSEN olayı da başka bir bakış açısının sonucu değil. Sadece görmek istediğinizi görürsünüz, gerçeği değil. Bugün hastanede birçok kişiye sordum "Efes Pilsen denince aklınıza ilk ne geliyor" diye, büyük bir çoğunluk Basketbol dedi. İçki içenlerin, aykırıların yakın zamanda fişleneceği bir geleceğe doğru adım adım değil, dört nala gidiyoruz. Yabancıların fink attığı, azınlık kaldığımız Marmaris gibi döviz bırakacağı yerlerde modern bi profil çizmekten kalmayan güzel ülkem, Bizlerin çoğunluk olduğu yerlerde Türk spor tarihinin en başarılı klubünün sonundaki Pilsen'i silmeye çalışıyor. Hayatında ağzına bir damla alkol koymamış ben, bu yasaktan sonra birakolik olucam vurucam dibine. Yasaklar çiğnenmek içindir değil mi?

1 yorum:

ugur dedi ki...

Eğer Efes Pilsen diye bir kulüp olmasaydı, hastanedekilerin cevabı asıl o zaman "bira" olurdu işte. olay bu