"Futbolun 22 adamın topun peşinden koşması olduğunu düşünmenin, kemanın telden ve yaydan, Hamlet'in kağıt ve mürekkepten ibaret olduğunu söylemekten bir farkı yoktur." J. B. Priestley, The Good Companions, 1928

2 Ocak 2011 Pazar

GS CC ile Yeni Yıla merhaba

Saolsun Uğur boş bırakmadı blogu ama napayım hiç ama hiç yazasım gelmiyordu. Yeni yılla beirlikte blog adına bir başlangıç yapmak için kendi kendime söz vermiştim. Son yazımdan beri hayatımda değişiklikler de yok değil hani. Mesela Pazar Ligi adında bir halı saha liginde sahalara geri döndüm. Gerçi bugüne kadar oynadığım bütün takımların lideri ve golcüsü olabilmiş ben yeni takımımla ciddi uyum sorunu yaşıyorum ve yeterli güveni aşılayamadım. Bunda sahada boş boş koşmamın da payı var tabi ki. Boş koşan adama da pas vermek gerekir sanırım. Ama beraber oynadıkça sanırım bu sorunu kısa zamanda aşarım.

Açılışı kendimle yapıp GS CC - BJK CT maçının şöyle ucundan bi yorumu ile başlayalım.

İgnerski'nin son 0.2 saniyeye kadar olan son 2 dakikalık performansı ile neredeyse maçı kazanma noktasına gelen BJK son 7 saniyeye Iverson'un, sanırım skorun düzeltildiğini farketmedi, yaptığı gereksiz faulle 2 sayı geride girdi. İgnerski sanırım son dakikalara 3 üçlük ve 9 sayı sığdırdı. Nitekim maçı uzatmaya götürecek serbest atışları kaçırdı.

GS CC gerçekten çok iyi savunma yapıyor ama Jasaitis'i de aramıyor değiliz. O da olsa bu takım bence ligin 1 numaralı favorisi konumuna gelebilirdi. Savunma yönü zayıf olsa da skor adına enaz 12 fazlasını yazabilirdik skorborda. BJK CT ise maçın uzun bölümünde 7 kişi ile rotasyon yaptı, Chatman kadro dışı, Likholitov ve Cüneyt sakattı, Serhat ise maçın başında sakatlanarak eksikler hanesine ismini yazdırdı. Muhteşem seyircinin, Iverson ivmesinin ve Koç Burak Bıyıktay'ın hamleleri ile 15 sayı geriden gelip maça ortak olmak da takdir edilesi. Nefesi yetmedi derler ya aynen öyle oldu.

Ligin tecrübeli ama 12 dev adam potasından düşmüş oyuncularını tekrar süperstar konumuna getirdi getirecek olan Mahmudi Hoca'ya buradan kocaman bir saygı duruşu. Ermal, Tutku, , Haluk ve Evren sanki basketbola yeniden başlamış gibi hırslı-yürekli, Rancik ve Schumpert 40 yıllık Galatasaraylı gibi.

Sanırım gelecek sene bu zeminin üzerine çok daha sağlam bir takım kurulacak diye düşünüyorum.

Bu arada şunu da itiraf etmeden edemeyeceğim Iverson hayranlığım Galatasaray bağım kadar sağlammış, çünkü her top eline geldiğinde heyecalandım ve sayıya gitmek için dileklerde bulundum. Ogilvy denen 22 yaşındaki Çaylak Avustralyalı'yı BJK CT'ın elinde çok fazla tutamayacağını ilk izlediğimde düşünmüştüm. Bu son izlediğimde ise kesin hükme vardım. Adam Double-Double a çok yakın bir isim ve 2.13 boya rağmen azımsanmayacak derecede atletik. Sanırım Likholitov'un sakatlığı en çok ona yaramış. Geçen sezon seçilemedi ama önümüzdeki yıllarda uzun oyuncu sıkıntısı çeken Nba e de yolu tekrar düşebilir. Bugün vizi oldukça zorladı.

BJK'nin 4 Portekizlisi kaybedilen maç için mutlaka üzülmüşlerdir ama seyirciyi gördükten sonra ,ki Q7 bunu iyi bilir, iyi ki gelmişiz demişlerdir.

Şimdiden Play-Off heyecanı beni sardı, ilk 8 takım da birbirini yenebilecek güçte ve kalitede. Bir FB Ülker - GS CC finali yakışmaz mı yaww.

Beşiktaş Cola Turka (71): Allen Iverson 11 (5 ribaund- 4 asist), İsmail Çevik (1 ribaund- 1 asist), Bekir Yarangüme 6 (5 ribaund- 2 asist), Mustafa Abi 11 (3 ribaund- 3 asist), Serhat Çetin, Michal Ignerski 20 (7 ribaund), Cevher Özer 5 (4 ribaund), A.J. Ogilvy 18 (12 ribaund- 1 asist)

G.Saray Cafe Crown (73): Josh Shipp 6 (8 ribaund- 4 asist), Melih Mahmutoğlu (1 asist), Preston Shumpert 7 (2 ribaund- 1 asist), Taylor Rochestie 8 (2 ribaund- 2 asist), Tutku Açık 8 (3 ribaund- 4 asist), Luksa Andric 4 (1 ribaund), Radoslav Rancik 4 (7 ribaund- 1 asist), Haluk Yıldırım 9 (3 ribaund- 2 asist), Evren Büker 5 (1 ribaund), Ermal Kuqo 22 (6 ribaund- 1 asist)

1 yorum:

ugur dedi ki...

gül döktüm yollarına seko abi.
özlemişiz.
bu arada GS-Efes geçiyor gönlümden final için.