"Futbolun 22 adamın topun peşinden koşması olduğunu düşünmenin, kemanın telden ve yaydan, Hamlet'in kağıt ve mürekkepten ibaret olduğunu söylemekten bir farkı yoktur." J. B. Priestley, The Good Companions, 1928

16 Ocak 2011 Pazar

Oldu mu?




- Protestolar Adnan beyin de dediği gibi organize bir hareket olsa gerek. Görmedim, duymadım ama birkaç grubun spontane hareketi olsa bu kadar reaksiyon almazdı diye düşünüyorum. Asıl ilginç olan şu; Adnan Polat bunları yapanları bulup gereğini yapacapız demiş. Birkaç yıl önce son haftalarda ASY'de fenerbahçeye 2-1 yenildikten sonra stadı yağmalayan taraftar için: "Bu insanlar Galatasaray taraftarı değil, Juninho ile bizzat el sıkışmıştım, sırf bu tablo yüzünden vazgeçti. Bu ayyaşları Seyrantepe'ye almayacağım." demişti.. Bu iki açıklamadan sonra her türlü yorum yapılır. Ben diyorum ki, babalar gibi alırsın başkan, her ne kadar yönetim istifa deseler de, sen onlarsız yapmazsın. Zamanında çok kıyakları oldu sana... Neyse.

- Yazıya böyle bir giriş bence de çok hoş olmadı, ama, staddaki görsel şova ait diyecek çok bir şey yok. Önceki postta adı geçen Erol'un kardeşine çekilişten iki kişilik davetiye çıkması ve maça gitmesi, o şovu izlemememe sebep oldu da diyebilirim.

- Maça gelirsek, bu kadar ciddi bir maç olacağını beklemiyordum. Hatta 2-0 veya 2-1 Galatasaray alır diyordum. Çünkü bu tarz açılış maçları ev sahibi takıma biraz toleranslı oynanır. Olimpiyat açılışında Olympiakos maçında öyleydi mesela. Ama yaş ortalaması 23 olan bir takım, çok hırslı ve hareketliydi. Bizim takım 60'dan sonra o tempoya dayanamadı.

- Rakip oyuncuları gördükten sonra, bizdeki genç yetenek yıldız adayı denen çocukların, Avrupa konusundaki hayallerinin Walt Disney'in ünlü sözünden fazla bir anlam içerdiğini söylemek zor.

- Suarez'in hakkını verelim, o da Ayhan gibi kazanmak istemedi.

- Pres denen kavramı ben mi yanlış öğrendim acaba? Takım kendi sahasında beklerken, gerilerden kopup gelen bir veya iki kişinin geri 4'lüden (kaleci dahil 5) topu kapmaya çalışması, hele topla hızlı çıkan takımlara karşı, saçma değil mi? Ayhan'ın boş kaleye kaçırdığı gol öncesinde Sabri'yi alkış yağmuruna tutanlar, rakip topu uzaklaştırsaydı, geride nasıl yakalanacağımızı görmüyorlar tabi.

- Emre Çolak'ta Arda'laşma sezdim. Gereksiz "pas vermeme", yanlış tercihler baş göstermeye başlamış. Aman koçum.

- Fizik olarak 3 gömlek fark vardı. Geçen bir postta da söyledim, ülkemizde çok geçen "Barcelona modeli" lafı var ya, önce Ajax'ı örnek alın diye. Mücadele? Teknik? Ayakta kalma? Başka ne istersiniz?

- Hagi Avrupa'da bir şeyler yapmak için 2 yıl lazım diyor. İyimserlik...

- Zemin çok kaygandı ama neden?

- Kazım ve Culio yine iyiydi. Ayak uyduracak bir ön libero = ilaç.

- hoşbulduk...

Erol'un isteği üzerine edit: Şovu izleyemedim, çünkü evde değildim. Stada bensiz gittiği için kıskandım mı Erol'u? Mmm, bilmem...

4 yorum:

Metonet dedi ki...

%100 spontane hareketti protesto. vip tribünü ve localardan bile ıslıklar yükseldi. sorun orada propagandaydı ve engellendi.
ali sami yen'de de basketbol dünya kupası'nda da aynı şey oldu.

ugur dedi ki...

ultraslanın açıklamasından sonra ben de spontan geliştiğini anladım. o kadar büyük bir protestonun liderlerin direktifi olmadan gerçekleşmesi şaşırttı beni.
Adnan Polat'a yapılanı anlarım ama, RTE'a yapılanın doğru olmadığını düşünüyorum. siyasi olarak düşünceme ters de olsa, şu an öyle bir stadımız varsa gerçekten başbakanın emeği büyük.

sekobarbital dedi ki...

http://rakamla10.blogspot.com/2011/01/recep-tayyip-erdogann-yuhalanmas-ve.html

uğur sadece bu yazıyı oku.. vatandaşın parası bu kardeşim. TOKİ nasının hayrına yapmadı ya stadı.

Galatasaray taraftarı demokratik bir şekilde tepkilerini göstermiştir. bitti bu kadar. başbakan Ali Nail olsa yapmayaca mıydı stadı.

kısa-üstü dedi ki...

belki bulunduğum yerden dolayı ama ben ne tayipin içeri girdiğini gördüm ne de TOKİ başkanı denen herifin mikrofonu eline aldığının farkındaydım başlarda.toki başkanı bi başladı konuşmaya ses cem yılmazın dediği er gazinosundaki gibiydi.adam mikrofonu midesine kadar sokmuştu heralde.anlayabildiğim kadarıyla paşamlar sanki kendi cebinden çıkarıp yaptılar stadı da alın hadi oynayın havasındalardı.zimmetimize geçirmedik ya stadı kiraladık işte zaten böle bi stadı kiralıcak başka takım da yok istanbulda.kasımpaşa mı doldurcak orayı yoksa pendikspor mu(fener maçlarını kaçırmazdım ama öle olsaydı :D)kime ne havası yapıyon kimin parasıyla kime artislik yapıyon.benzin olmuş 4 lira 2,7 lirası vergi.ee yap bi zahmet o zaman zamanında bitir stadı 6 ay gecikti zaten.küfür etmedim ama ıslık çalabiliyorum(ama parmaklarımı kullanmadan, beni de bulurlarsa helal olsun).adnan polat sorumluları tespit edip stada almıcaz demiş.zaten bu sene takımdan bi nane olacağı yok.bekleriz 6 ay nolacak?